0
Hverdagsmad Madplan

Meal Prep inspiration

links

Hej med dig! Du plejer at tage super godt imod inspiration til meal prepping, så her smider jeg lige et hurtigt mandags-indlæg med et kig til de forberedelser, jeg har gjort her i weekenden, som vil hjælpe os gennem den kommende (ret travle) uge.

Ugen vi har taget hul på bliver en travl sag, hvor manden er i Jylland noget af tiden, og jeg har en del at se til i salonen, samt med det faglige arbejde i Journalistforbundet. Jeg har derfor sørget for at have nogle ting klar, så jeg nærmest ikke behøver at tænke for at få mad på bordet. Jeg håber, du kan lade dig inspirere til også at planlægge dig ud af de travle perioder og du skal endelig bare lade mig vide, hvis du drømmer om mere af den slags eller mangler at høre om det fra en anden vinkel. 

Husk at tjekke denne madplan ud i webshoppen, som kan være et fint værktøj til at holde styr på indkøb og planer i dagligdagen

Oversigt over de elementer, som vil gøre ugen nem

  • Bolognese
  • Blomkålsbrød
  • Bananbrød
  • Spidskål
  • Proteinbrød i fryseren
  • Chiagrød
  • Æblekompot
  • Kogt knoldselleri og gulerod i tern

Som altid har jeg spidskål på lager. Det tror jeg simpelthen aldrig, jeg bliver træt af, men denne uge har jeg ikke revet det, derimod blot liggende til at tage blade fra løbende. Jeg har sørget for at købe bananer, frossen spinat, mandelmælk og peanutbutter, så jeg kan lave min daglige grønne smoothie, som jeg slet ikke har lyst til at undvære.

Bolognese

Jeg elsker at lave denne bolognese fra Jamie Oliver, som jeg efterhånden kan uden at skele til opskriften, hvilket bare giver den en endnu højere placering på listen af hofretter. Jeg lader den stege færdig i min stegeso*, hvilket bare er prikken over i’et, da det koger ind til en lækker og super smagsstærk bolognese.

Jeg lavede en enkelt portion, hvilket gav nok til at lave en lasagne og stadig have en portion tilbage til fryseren, som jeg kan hive op i løbet af ugen til pastaskruer.

Tip! Hvis du også prøve at holde dig fra pasta, så prøv at lægge blade af spidskål mellem lagene i stedet for pasta. Jeg har bare lavet det på den måde i den ene ende, så jeg ikke behøver lave flere retter!

Bananbrød

Jeg har denne gang fulgt denne opskrift på bananbrød fra Michelle Kristensen, hvor jeg skiftede havregryn ude med mandelmel, for at undgå de tætpakkede kulhydrater. Brødet er genialt, ikke mindst til mellemmad i børnenes madpakker, hvor du enten kan smøre dem eller lægge en skive figenpålæg på.

Blomkålsbrød

Jeg kan ikke dele opskriften med jer, fordi den er udviklet af Michelle Kristensen, men man kan finde en udgave af det på hendes gratis app og eller kan man købe hendes online magasiner med opskrifter i. Jeg er sikker på, hvis man kontakter hendes team via Facebook, at de kan pege jer i retning af hvoropskriften kan findes eller købes.

Kogt knoldselleri og gulerod

I en bøtte i køleskabet opbevarer jeg de kogte tern, som nemt varmes og moses med lidt smør og mælk. Smager virkelig godt til et kyllingelår og blancheret spidskål eller med en gang pandestegte pølser og chorizo i tern

Med dette fornuftige indslag ønsker jeg dig den bedste uge, og jeg vil glæde mig til at se, hvad du deler med mig på #deldinehverdagsrevolutioner. Klem fra Dutte ♥

……………..

Følg også via YoutubeNyhedsbrev, Facebook og Instagram

Du kunne også være interesseret i

Ingen kommentarer

    Skriv en kommentar

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.